IDEAS DESIGN

Facebook

Registrace ►

Zapomenuté heslo ►

Přihlásit se přes Facebook

Nejčastější dotazy

Kdy začne grafik pracovat na mých návrzích?

Grafik začíná na zakázce pracovat po přijetí úhrady skicovného a kompletaci potřebných podkladů naším koordinátorem. O zahájení prací vás bude koordinátor informovat zpravidla e-mailem.

Co když si z prvotních grafických návrhů nevyberu?

Spolupracujeme s talentovanými grafiky, kteří plně respektují specifika toho kterého zadání a tak se nestává, že by si zákazník z předložených návrhů nevybral. Pokud by se to přes všechno naše úsilí stalo, máte v zásadě dvě možnosti. Zakoupený balíček můžete upgradovat na nějaký s větším počtem prvotních návrhů a zkusit tak i práci jiných grafiků. Nebo můžete od objednávky bez jakýchkoliv sankcí odstoupit. V takovém případě bude vámi uhrazené skicovné použito na částečné pokrytí již vzniklých nákladů, přičemž vám nevzniknou žádné další závazky.

Co když vyčerpám objednaný počet revizí a přesto nebudu stále spokojen?

Každý balíček obsahuje přesně daný počet revizí (tedy kol připomínek a jejich zapracování). Pokud předplacený počet revizí vyčerpáte, můžete snadno objednat další. Cena nadlimitní revize činí 600 Kč (+ DPH). Pokud by taková situace nastala, systém vám možnost přikoupení revize automaticky nabídne.

Jaký je rozdíl mezi jednotlivými typy bannerů?

V zásadě rozlišujeme internetové reklamní formáty statické (JPG) a animované. Animovaný banner může být buď jednoduchý (GIF), kde dochází ke skokovým změnám mezi jednotlivými obrázky, nebo s animací s plynulým pohybem (flash). Flash může navíc obsahovat určité ovládací interaktivní prvky.

Jaká jsou technická omezení pro bannery?

Technická omezení pro bannery předepisují zpravidla provozovatelé serverů, na které jsou reklamní formáty umisťovány. Kromě toho, že banner musí mít předepsanou velikost v pixelech, omezuje se také jeho datová velikost, případně časová délka animace. Designér a výrobce banneru pak musí tato omezení respektovat.

Jak se zadává link na stránku, na kterou má banner odkazovat?

Link se většinou nevkládá přímo do banneru, ale zasílá se odděleně dodavateli reklamního prostoru, který jej k banneru přiřadí v rámci správy kampaně. Výjimkou mohou být flash bannery, kde je technicky možné vkládat cílový link dvojím způsobem. Buď je obsažen přímo v animaci, anebo je v animaci obsažena pouze proměnná click-thru a link do ní dosazuje externí systém správy reklamy. Tato metoda se využívá hlavně z toho důvodu, že umožňuje podrobné měření kampaně. Při výrobě banneru potřebujeme vědět, jakou metodu vkládání linku správce kampaně vyžaduje. Pokud si nejste jisti, sdělte nám jen, pro jaký server je banner určen (případně nám pošlete kontakt na dodavatele reklamního prostoru) a my si požadované technické parametry zjistíme sami.

Co je to rozměrová mutace banneru?

Rozměrová mutace banneru je banner se stejnou grafikou a obsahem, jako již námi navržený banner, avšak v jiné velikosti. Rozměrovou mutaci lze objednat jako doplněk návrhu banneru za zvýhodněnou cenu.

Jaké jsou standardní velikosti bannerů?

Standardizované formáty bannerů najdete v této tabulce:

Třída Oficiální název Alternativní název Rozměry v pixelech (ŠxV) Doporučená max. velikost souboru
Button Ikona Micro Bar, Micro Button 88×31 5 KB
Button 1 120×60 10 KB
Button 2 120×90 10 KB
Square Button Square Banner 125×125 12 KB
Banner Full Banner Proužek 468×60 20 KB
Half Banner 234×60 10 KB
Leaderboard Ahead, Megabanner, Screen 700×100, 728×90, 745×100, 750×100, 970×100, 998×100 40 KB
Megabanner Leaderboard, Screen, Megaboard 728×120, 728×180, 728×200, 745×200, 750×200 40 KB
Rectangle Square Square Banner 250×250, 300×300 30 KB
Overlayer Interstitial 640×480, 800×600 40 KB
Rectangle 120×150, 120×300, 180×150 20 KB
Rectangle 300×250, 480×300, 500×300 40 KB
Vertical Rectangle Skyscraper Mrakodrap 120×600 40 KB
Wide Skyscraper Skyscraper 160×600 40 KB
Half Page Ad 300×500, 300×600 40 KB
Medium Rectangle 300×250 40 KB
Vertical Rectangle 240×400 40 KB
Vertical Banner 120×240 30 KB

 

Více o standardech on-line reklamy naleznete na webu Sdružení pro internetovou reklamu.

 

Chcete se na něco zeptat? ►

Facebook

Youtube

Google

Košík